Kaj je Aspergerjev sindrom?
Aspergerjev sindrom je bil zgodovinsko opredeljen kot poseben del avtističnega spektra, za katerega je značilna predvsem manjša stopnja jezikovnih in kognitivnih težav v primerjavi z drugimi oblikami avtizma. Otrok z Aspergerjevim sindromom ima običajno normalno ali nadpovprečno inteligenco, vendar ima pomembne težave pri socialnih interakcijah in se sooča z omejenimi ali ponavljajočimi se vedenji in interesi. Težave so prisotne tudi pri razumevanju socialnih namigov, pogosto ne more vzpostaviti ustreznega očesnega stika, uporabljati primernih gest ali prepoznati čustev drugih ljudi. Značilni so tudi specifični interesi v določenih temah, ponavljajoče se vedenje in težave z razumevanjem pragmatičnega jezika ali humorja.
KAKŠNA JE RAZLIKA MED AVTIZMOM IN ASPERGERJEVIM SINDROMOM?
Avtizem in Aspergerjev sindrom sta v preteklosti veljala za ločeni diagnozi znotraj spektra avtističnih motenj, vendar so se te klasifikacije spremenile z izdajo Diagnostičnega in statističnega priročnika duševnih motenj (DSM-5) leta 2013, ko je Ameriško psihiatrično združenje združilo vse diagnoze avtističnega spektra v eno skupno kategorijo: motnja avtističnega spektra (ASD).
Kljub tej združitvi so še vedno pomembne razlike med tradicionalnim pojmovanjem Aspergerjevega sindroma in drugih oblik avtizma.
- Otrok z Aspergerjevim sindromom običajno nima večjih težav v jezikovnem razvoju, pogosto začne govoriti v običajnem času ali celo prej. Otrok z drugimi oblikami avtizma pa lahko pozneje razvije govorne spretnosti in ima velike težave na področju govorno-jezikovnih veščin in spretnosti.
- Otrok z Aspergerjevim sindromom ima pogosto normalno ali nadpovprečno inteligenco, za druge oblike avtizma pa so značilne težave na področju kognitivnih sposobnosti, predvsem težave na področju učenja in pridobivanja novih veščin in znanj.
- Otrok z Aspergerjevim sindromom ima težave pri socialnih interakcijah. Želi si vzpostaviti prijateljske odnose, vendar to počne na neprimerne načine. Pri drugih oblikah avtizma je lahko socialna interakcija bolj omejena, nekateri otroci pa imajo manj interesa za druženje.
- Tako pri Aspergerjevem sindromu kot pri drugih oblikah avtizma so prisotne težave pri socialnih interakcijah, razumevanju socialnih pravil in nebesedni komunikaciji, ponavljajoče se vedenje, pretiran interes za rutino in omejeni interesi.
Obe motnji zahtevata prilagoditve in podporo za pomoč pri vsakodnevnih izzivih, kot so šola, delo in socialne interakcije.
👉 Prva pomoč za razvoj govora in jezika: Komplet petih logopedskih slikanic – Alenka Stare
Sorodna vsebina:
Kaj je avtizem? 👉 Kaj je avtizem? – Alenka Stare
Kaj je digitalni avtizem? 👉 Kaj je digitalni avtizem? – Alenka Stare
Življenje je lepo! Alenka Stare, prof. def.