GRAFOMOTORIKA IN PISANJE
»Poučevanje – je kot ljubljenje stoje na viseči mreži – zanj potrebuješ ravnotežje, milino in hudičevo vztrajnost.«
(Hanock McCarty)
Kaj boste našli v e-knjigi:
- VAJE ZA UČENJE IN POUČEVANJE PISANJA
Pisanje je veščina, ki se je otrok začne učiti že zelo zgodaj, ko prvič prime pisalo, svinčnik, barvico. Velikokrat slišimo, da je pomembno kako otrok drži pisalo. Seveda obstajajo navodila, da naj bi pisalo držali s tremi prsti (t. i. pincetni prijem). Vendar to ni pogoj za čitljivo, »lahkotno« pisanje. Najbolj pomembno je, da smo med pisanjem sproščeni in da je zapis čitljiv. Če je roka sproščena in drsi po podlagi, tudi pritisk na podlago ne bo premočan.
Naš namen je, da dosežemo ustrezno hitrost in čitljivost pisanja.
Grafomotorične spretnosti poučujemo in urimo. Gibalno spretni otroci imajo manj težav na področju grafomotorike.
Osnova za razvoj grafomotoričnih spretnosti in pisanja so dobre finomotorične spretnosti, zato na začetku otroka naučimo zapenjanja deljive zadrge, zavezovanja vezalke, pincetnega prijema (prenašamo drobne predmete s pomočjo pincete, sčipalke) in pravilne uporabe jedilnega pribora (žlica, nož in vilica).
Preden začnemo z učenjem pisanja, otroka naučimo pravilne telesne drže ob pisanju (sedenje, drsenje roke po podlagi, drža pisala). Sama drža pisala niti ni tako pomembna, če je roka ob pisanju sproščena in drsi po podlagi.