»Največja nagrada za človekov trud ni tisto, kar bo zanj dobil, temveč tisto, kar bo postal.« (John Ruskin)

,

Domača naloga je namenjena otroku!

Naj bo delo otrok in ne staršev. Takoj na začetku, že prvi šolski dan, se z otroki pogovorite, naj naredijo načrt, kdaj bodo delali nalogo. Priporočam, da nalogo naredijo takoj, ko pridejo iz šole (ne v podaljšanem bivanju). Če je ritem družine drugačen, je seveda odvisno od posameznega otroka, kdaj bo naredil nalogo, vsekakor pa naj bo to otrokova skrb. Vem, da bo marsikdo pomislil, da otrok naloge ne zmore narediti sam in da je pretežko. Ni res, vsak povprečen otrok (in večina otrok je bolj ali manj v povprečju) zmore nalogo narediti samostojno, vendar moramo najprej postaviti temelje, ki izvirajo iz predšolskega obdobja.

Če otrok vstopa v prvi razred, imate odlično priložnost, da razmislite o njegovi samostojnosti. Dajte mu priložnost in pričakujte ter zaupajte, da bo zmogel. Ne glede na vsa mnenja o šolskem sistemu je, kakršen je, čez noč ga ne moremo spremeniti. Največ, kar lahko naredimo, je, da ga sami sprejmemo in otroku zagotovimo varno in prijetno učno okolje, kjer bo lahko premagoval vse ovire na svoji poti.

Če je otrok že navajen, da mu pri nalogah in učenju pomagajo starši, lahko z novim šolskim letom postavite nova pravila.

Danes imam že osmošolko, ki je seveda imela tisoč in en izgovor, zakaj ne zna ali ne zmore sama narediti naloge. Enkrat je utrujena, drugič je naloga pretežka, tretjič je naloge preveč. Od mene je vedno dobila enak odgovor: “Jaz sem svojo nalogo naredila. Zdaj si ti na vrsti. Če ne zmoreš, lahko napišem sporočilo učiteljici, naj ti v prihodnje da lažjo nalogo.”

Seveda lahko starši svetujejo in razložijo kakšno stvar, ki je otrok ne razume. To pa je tudi vse. Ne sedite ob otroku, ko dela nalogo. Šolske potrebščine naj pripravi sam. Ne brskajte po otrokovi torbi. Preglejte, ko je to zares potrebno. To je edina pot, da se otrok nauči odgovorno ravnati s svojimi šolskimi potrebščinami.

Vaša pričakovanja naj bodo v skladu z otrokovimi zmožnostmi in ne popuščajte. Vsekakor uspešno delo domačih nalog izhaja iz veščin, ki se jih otrok nauči v predšolskem obdobju.

Otroka že v predšolskem obdobju vključujemo v vsakodnevne dejavnosti. Naj bo aktiven in samostojen pri dejavnostih, ki jih zmore opraviti sam: priprava šolskih potrebščin, domača naloga, urejanje svoje sobe, postelje, pomoč pri gospodinjstvu (Kaj zmore 5 let star otrok?), odnašanje smeti, odhod do bližnje pekarne ali trgovine (2. razred), samostojen odhod v šolo in domov iz šole (2. razred), opravila zunaj hiše ali stanovanja.

,

Več gradiv in informacij poiščite na spletni strani: www.alenkastare.si.

,

Življenje je lepo! Alenka Stare, prof. def.